AvtoDok
Меню каталогу
Контакти
Ми в соціальних мережах

Датчик тиску наддуву

Атмосферний двигун внутрішнього згоряння, споживаючи повітря, створює розрядження у впускному колекторі, а у випадку двигуна з наддувом, навпаки, у колекторі створюється більш високий, порівняно з атмосферним, тиск. Так чи інакше, цей тиск має бути виміряний, адже при оцінці навантаження на двигун ЕБУ відштовхується саме від величини розрядження або наддуву. Як наслідок, має бути впорснуто строго певну кількість палива, не більше (щоб уникнути перевитрати) і не менше (щоб уникнути детонації). Для вимірювання абсолютного тиску у впускному колекторі створено MAP-sensor (manifold absolute pressure) або ДАТ (датчик абсолютного тиску в колекторі). На бензинових ДВЗ цей датчик спільно з ДМРВ (а іноді замість нього) є ключовим елементом, що забезпечує правильну роботу паливної системи, адже бензиновий двигун споживає різну кількість повітря з навантаженням і без неї. Дизель же, як ми всі знаємо, завжди споживає певну кількість повітря, що визначається залежно від своїх оборотів. Тим не менш, для сучасних дизельних двигунів (особливо турбованих) наявність MAP-датчика практично завжди є обов'язковою. Вся справа в тому, що на відміну від датчика наддуву (boost sensor) MAP-датчик «вміє» міряти як наддув (тиск вище атмосферного), так і розрядження, що важливо і для правильної роботи турбіни, і для правильного упорскування форсунок електронно-керованих . Як працює MAP-датчик? Розберемо з прикладу такого виробу від Delphi Technologies. MAP-датчик Delphi Technologies є двокамерним датчиком мембранного типу з п'єзорезистивним чутливим елементом. З однієї камери датчика на заводі відкачується повітря, таким чином створюється нульовий тиск (вакуум). Друга (робоча) камера з'єднана з впускним колектором, тиск у ній та в колекторі однаково. Між камерами встановлено гнучку мембрану з п'єзорезистивними датчиками. При зміні тиску в колекторі мембрана змінює свою форму, а п'єзорезистор внаслідок цього змінює свій опір. Змінюється напруга і датчик посилає сигнал про зміну тиску на ЕБУ. Мембрана, що розділяє камери в датчиках Delphi Technologies, виконана з полікремнію і має великий ресурс, а також тривалий час зберігає заводське калібрування. Це дозволяє MAP-сенсору довше видавати правильний сигнал і бути менш схильним до деградації з часом. Для захисту мембрани передбачено покриття із силіконового компаунду, що не знижує рухливість самої мембрани, але запобігає механічним (пил, бруд, частинкам) або хімічним пошкодженням мембрани або датчиків. Маючи можливість вимірювати тиск у широкому діапазоні від 0 до 300 кПа (залежно від конкретної моделі), MAP-датчик може виміряти як розрядження, так і наддув тиск у впускному колекторі. Для дизелів, обладнаних турбокомпресором (а це більшість сучасних двигунів), наявність MAP-датчика є обов'язковою для правильного управління турбіною. У разі виходу датчика з ладу водій відразу помітить зменшення тяги, підвищене димлення двигуна, збільшення витрати палива. MAP-датчики виробництва Delphi Technologies дозволяють ЕБУ точно дозувати упорскування палива та керувати наддувом для забезпечення оптимального режиму роботи двигуна. Надійна конструкція та перевірений дизайн довели свою довговічність та невибагливість у будь-яких умовах експлуатації.

14 червня 2024
Створення сайту онлайн
Сайт створений на платформі UA MarketUA Market