AvtoDok
UA MarketХмельницька областьAvtoDokСтаттіДатчик положення розподільчого валу
Меню каталогу
Контакти
Ми в соціальних мережах

Датчик положення розподільчого валу

Датчик положення розподільного валу призначений для визначення кутового положення газорозподільного механізму відповідно до положення колінчастого валу двигуна.Інформація, що надходить від датчика положення розподільного валу, використовується системою керування двигуном для керування упорскуванням та запалюванням.Функціонально датчик пов'язаний з датчиком частоти обертання колінчастого валу двигуна.На двигуни встановлюється датчик положення розподільчого валу, робота якого побудована на ефект Холла, тому інша назва датчика - датчик Холла.Принцип дії датчика Холла заснований на зміні напрямку руху носіїв заряду (зміні напруги) в напівпровіднику при зміні магнітного поля, що перетинає його.Магнітне поле створюється постійним магнітом, розташованим у датчику.Зміна магнітного поля відбувається при замиканні магнітного зазору репером (металевим зубом).Репер розташовується на зубчастому колесі розподільного валу або на спеціальному диску, що задає, закріпленому на валу.При проходженні репера повз датчик у ньому виникає імпульс напруги, що передається в електронний блок управління.Залежно від частоти обертання розподільчого валу сигнал від датчика Холла надходить різні проміжки часу.На підставі цих сигналів блок управління двигуном розпізнає положення поршня першого циліндра у верхній мертвій точці такту стиснення, забезпечує впорскування бензину та запалення паливно-повітряної суміші.На двигунах, обладнаних системою зміни фаз газорозподілу, датчик розподільчого валу використовується для управління даною системою.Датчики встановлюються на розподільних валах впускних та випускних клапанів.Дещо інакше датчик Холла працює в системі керування дизельним двигуном.Тут сигнали датчика використовуються встановлення положення поршня кожного циліндра двигуна у верхній мертвої точці такту стиснення.За рахунок цього досягається точне визначення положення розподільного валу щодо колінчастого валу, відповідно швидкий пуск дизеля та стійка його робота на всіх режимах.Для реалізації даних функцій внесені конструктивні зміни в диск, на якому встановлені репери для кожного циліндра двигуна.Це можуть бути сегменти різної кутової ширини або набір зубів, що розташовані на різній відстані один від одного.Так, в чотирициліндровому дизелі на диску, що задає, встановлюється 7 зубів: чотири основних - по одному на кожен циліндр під кутом 90 ° і три додаткових - для розпізнавання конкретного циліндра.Додаткові зубці розташовані на різних відстанях від основних зубів, чим досягається встановлення положення поршня в ВМТ такту стиснення для конкретного циліндра.У разі несправності датчика Холла (відсутності сигналу) система управління двигуном у роботі використовує інформацію від датчика частоти обертання колінчастого вала.Двигун продовжує працювати і навіть може повторно запускатись після зупинки.


Фактори, що впливають на рівномірність імпульсів: Погнуто або пошкоджено лічильне кільце колінвала або некоректний імпульс з датчика колінвала - ЕБУ сприймає як нерівномірність роботи двигуна і змінює величину імпульсу упорскування та підприскування. Несправний двомасовий маховик. У конструкціях де лічильне кільце прикручено до валу окремо, згодом болти кріплення відкручуються і лічильне кільце починає бовтатися на валу, не передаючи його реальне положення та швидкість обертання. Несправності у проведенні між ЕБУ та форсунками здатні викликати збої в роботі датчиків (потрібна комп'ютерна діагностика). Дуже слабо натягнутий привід газорозподілу, або в ньому є люфт, що призводить до зміни швидкості обертання та неможливості регулювання. Аж до того, що двигун буде глухнути, тому що ЕБУ не розуміє імпульс у момент коли вал на мілісекунди зупиняється. Кріплення самого датчика бовтається, поламане або не прикручене. Частота обертання коліс автомобіля не відповідає стандартній їзді та ЕБУ обмежує потужність двигуна. Чинники, що впливають якість імпульсів: Часто перетирається проводка на датчик, особливо електричний разъем. При відстані більше 1мм зменшується стабільність роботи і в деяких випадках, при пуску напруга падає до 0,5В, при необхідному 1.5-2 В. Чим вище обороти коленвала, тим стабільніше показання датчика. Тому саме на холодний двигун, коли обороти менші, ймовірність запуску погіршується. Несправний датчик положення валу. При нагріванні датчика втрачається імпульс. Стружка на датчику у великій кількості призводить до погіршення імпульсів. Фактори, що впливають на правильну синхронізацію валів: Неправильна установка розподільного валу щодо коленвала, не за заводськими мітками. Руйнування посадкових отворів та шпонок на валах. Усунення рахункових дисків на валах. Установка не оригінальних або не з цього двигуна деталей на яких встановлені лічильні кільця. Руйнування або усунення кріплень датчиків валів. Невідповідні фази газорозподілу. Не відповідна ширина імпульсу датчика розподільного валу призводить до помилок не відповідні фази газорозподілу, хоча вали виставлені за мітками. Попутана полярність індуктивного датчика яка призводить до перевертання імпульсу через що ЕБУ визначає ВМТ зі зміщенням, в деяких випадках може навіть на вибивати помилку, і тоді пошуки несправності можуть пристойно затягнутися. Якщо при правильному підключенні вершина зуба збігається з діагоналлю на осцило , то при переполюсуванні діагональ йтиме вгору .

14 червня 2024
Створення сайту онлайн
Сайт створений на платформі UA MarketUA Market