
Гази, які під час згоряння потрапляють через поршень у картерний простір, потрапляють через систему вентиляції картера в атмосферу або у впускний патрубок повітряного фільтра. Завдання вентиляції картерних газів ось у чому:
Відвести ці гази з картерного простору.
Максимально відокремити пари олії від картерних газів.
Забезпечити контрольований тиск газів у картері.
У разі несправності системи вентиляції картерних газів або несправності двигуна тиск картерних газів починає збільшуватися, що призводить до збільшення витрати масла, не герметичності ущільнень двигуна і в кінцевому підсумку може призвести до виходу з ладу дизеля через те, що він може піти в рознесення. Для контролю тиску в картері використовують датчик тиску. При виявленні неприпустимого тиску система управління двигуном ідентифікує несправність і відразу обмежує потужність двигуна, а при критичному тиску глушить дизельний двигун. Такі датчики в основному використовують на вантажних двигунах вольво та рено, через обмерзання вентиляції трубки картерних газів та зменшення перерізу.